reklama

Som génius a ak nie, neprekáža mi to.

Genialita. Pre psychológov výška vášho IQ, pre umelcov dokonalosť v jednoduchosti. Ľudia si myslia, že géniom sa človek musí narodiť... Nie je tomu tak. Géniom sa človek musí stať.

Písmo: A- | A+
Diskusia  (0)

 Rozmýšlam nad tým, či aj ja som génius. Prichádzam k záveru, že som. Som rovnaký génius, ako všetci ostatní. Len s tou výnimkou, že ja o tom viem. Pretože genialita nespočíva len v intelekte, ale aj v talente.
 Rád uvažujem, rád analyzujem, rád posudzujem veci, ktoré sa pre nenájdeného človeka zdajú banálne. Banálne pre to, lebo nechápe ich hlbšiu podstatu a zmysel. Nechápe spôsob ich pochopenia.
 Som ten typ človeka, ktorý sa nezaťažuje budúcnosťou, ktorý žije prítomnosťou. Žijem, lebo viem že žijem iba raz. Vzdelanie? Úbohá formalita, ktorá nám napĺňa naše morálne a neskôr aj materiálne potreby. Je to vec, ktorá nenájdených ľudí núti v živote napredovať. Ktorá im odoberá pocit menejcennosti, aby sa potom v neistej budúcnosti mohli pretekať tým, ktoré dieťa chodí na prestížnejšiu školu. Lebo akurát to je pre nenájdených ľudí meradlom úspechu. Žijú, lebo sa narodili. Lebo im to tak bolo dané... Lebo im to tak bolo od malička vštepované, ako vec, ktorá nesmie byť narušená. Bohužial, len málo z nich sa niekedy pozastaví a vystúpi z radu, ktorý začína narodením a končí pohltením. Nechápu západ slnka, ani hru farieb na jeseň. Nevidia rozdiel medzi bielou a čiernou, pokiaľ im ho niekto neukáže. Takí ľudia nikdy nepochopia pravý zmysel života a krásy, ktoré nám boli predurčené.
 Genialita je krásna vec, pokiaľ vieme ako s ňou narábať. Je to však aj určité zatratenie, pretože človek je nútený lúštiť hádanky.

Filip Mareš

Filip Mareš

Bloger 
  • Počet článkov:  1
  •  | 
  • Páči sa:  0x

Sám veľký Filip Mareš... Za svoje Meno sa nehanbím, lebo je len otázkou času, kedy sa moje Meno stane Pojmom. Zoznam autorových rubrík:  SúkromnéNezaradené

Prémioví blogeri

Juraj Karpiš

Juraj Karpiš

1 článok
Juraj Hipš

Juraj Hipš

12 článkov
Post Bellum SK

Post Bellum SK

74 článkov
Iveta Rall

Iveta Rall

87 článkov
Martina Hilbertová

Martina Hilbertová

49 článkov
reklama
reklama
SkryťZatvoriť reklamu